Ieder succesvol bedrijf heeft een goedlopende marketing-afdeling die er continu voor zorgt dat het bedrijf naar de buitenwereld toe een goed imago heeft dat past bij de sector. Beginnende ondernemers kunnen het beamen: je bent zo groot als je marketing. Natuurlijk kan je als bedrijf duizenden euro’s stuk slaan op social-media campagnes, reclames op tv en radio of buitensporige evenementen, maar dit kan ook vele malen goedkoper. Wees als ondernemer slim, gebruik je gezonde verstand en benut mogelijkheden die kleinschaliger en goedkoper zijn.

Creëer een band met de klant
Het opbouwen van een persoonlijke band met de klant is zeer belangrijk. Een persoonlijke benadering geeft (potentiële) klanten een vertrouwd gevoel met jouw bedrijf. In de brieven of mails die je verzendt kan je kiezen om een kleine handtekening van jezelf neer te zetten. Zo heeft de klant het idee dat ‘i altijd met de hoogste baas in gesprek is!

Presenteer je bedrijf
De presentatie van jouw bedrijf bevindt zich al in de kleinste details. Hoe presenteer jij je bedrijf? Hoe schrijf je klanten aan? Komt jouw logo overeen met het product dat je vertegenwoordigt? Klanten hoeven niet te weten dat je werkzaam bent bij je ouders boven op zolder, maar presenteer het dan wel zo met bijv. een luxe visitekaartje dat het lijkt alsof je al drievoudig miljonair bent.

Upgrade je vindbaarheid
Alhoewel veel bedrijven de weg naar Google nog niet hebben gevonden is de zoekmachine gigant voor jouw bedrijf onmisbaar. Via zoekmachines werf je nieuwe klanten, krijg je goede aanbiedingen en geef je jouw online visitekaartje af. Schakel professionele hulp, zij zijn er immers in gespecialiseerd!

Actieve doelgroepbenadering
Jij weet als geen ander waar jouw doelgroep zich in het dagelijks leven begeeft, anticipeer hierop. Wees niet bang voor folders drukken, zorg ervoor dat deze te vinden zijn voor je doelgroep waarop overzichtelijk staat wat je werkzaamheden precies zijn.

Leave a Reply