Wat hebben de Colombiaanse zanger Maluma, de Amerikaanse artiest Jason Derulo en de Britse rapper en zangeres Stefflon Don, naast miljoenen volgers en een muziekcarrière, nog meer gemeen? Juist. Een voorkeur voor het Nederlandse streetwear label BLACK BANANAS.

Het moge duidelijk zijn: het Nederlandse kledingmerk BLACK BANANAS verovert de wereld en is een streetwear favoriet onder grootheden uit de muziekindustrie. Volgens BLACK BANANAS eigenaar Wesley Balnikker lopen de wereldsterren weg met het merk wegens de unieke designs.

“Anders dan grote internationale brands, maken wij unieke items voor de artiesten. Zo ontwerpen wij custom varsity jackets. Artiesten krijgen daardoor een gevoel van exclusiviteit. Dat is voor hen erg belangrijk.”
Wesley Balnikker

Inmiddels hebben de Amerikaanse Rick Ross en Fivio Foreign, de Nigeriaanse Ruger en de Poolse Malik Montana zich ook aan het prestigieuze lijstje toegevoegd. Eigenaar Wesley Balnikker verwacht dat het Nederlandse label aankomende maanden op nog meer muziekfestivals en grote Instagram-pages terug te zien is. “We zijn momenteel nog bezig met een aantal grote rappers”, hint Wesley.

Muziek als onderdeel van het BLACK BANANAS-DNA

Dat BLACK BANANAS in het oog springt bij grote artiesten komt niet uit het niets. Muziek loopt al sinds de oprichting als een rode draad door het merk. Zo begon een deel van de BLACK BANANAS crew hun carrière in de muziekindustrie, waardoor er een natuurlijke link is ontstaan met de muziekwereld. Daarnaast is het nog niet lang geleden dat veelgevraagd DJ Like Mike een exclusieve tracksuit ontwierp in samenwerking met BLACK BANANAS.

Wil jij – net als deze grote internationale artiesten – de hand leggen op een soortgelijk ontwerp? Je scoort de unisex bestseller in de webshop of via één van de verkooppunten van BLACK BANANAS.

Leave a Reply