Wij houden wel van een kroketje op z’n tijd (lees : iedere week minimaal 2x). Uit cijfers van Royaan, producent van Van Dobben en Kwekkeboom croquetten (nette spelling) dat bijna de helft van de totale croquetproductie wordt verkocht in de westelijke provincies van ons land. Gelukkig om te horen dat in ditzelfde onderzoek blijkt dat de Amsterdammers met stip op de eerste plaats staan als het gaat om croquetverkopen (heeft Mr. Daily een mooi aandeel in). Jaarlijks vliegen in onze hoofdstad 16,2 miljoen croquetten over de verschillende toonbanken.

Nationale Week van de Croquet


Hoeveel denk je dat er in Nederland jaarlijks opgegeten worden? Zo’n 300 miljoen croquetten, waarvan 180 miljoen via horecagelegenheden, benzinestations en cafetaria’s. Om heel Nederland te kunnen laten genieten van de lekkerste croquetten van ons land, organiseert Royaan, producent van Van Dobben en Kwekkeboom, deze week weer de Nationale Week van de Croquet. Het is de tweede keer dat Nederland een feestje viert voor deze populaire snack. Tot en met 3 november kunnen consumenten op meer dan tweeduizend locaties in ons land weer voor een klein bedragje genieten van de allerlekkerste croquetten. Naast cafetaria’s en horecagelegenheden doen nu ook benzinestations en cateraars mee aan de feestweek.

Win een croquetlunch voor het hele bedrijf

Echte liefhebbers kunnen tijdens de nationale feestweek overigens niet alleen zichzelf op een heerlijke croquet trakteren. Via de speciale actie op de Kwekkeboom of Van Dobben Facebookpagina maken zij vanaf 22 oktober ook kans op een smakelijke lunch. Tijdens de Week van de Croquet geeft organisator Royaan namelijk iedere werkdag een geheel verzorgde bedrijfslunch weg aan een echte fan. Meedoen is eenvoudig: het enige wat men hoeft te doen is simpelweg de Van Dobben of Kwekkeboom-fanpage liken op Facebook.

Leave a Reply