Mannen magazines raken laten het ‘macho-imago’ los om te overleven Maarten May 22, 2015 Business Degene die graag magazines in papiervorm leest zal het ongetwijfeld zijn opgevallen: de bladen vallen stuk voor stuk om. De afgelopen jaren zijn er -niet alleen op de Nederlandse markt- behoorlijk wat magazines gesneuveld. Mensen raakten hun baan kwijt, de titels gingen zeer meer richten op online én de lezers checken het nieuws wat zij willen wel even op de tablet of smartphone. Desnoods in de auto of in de trein. Magazines in print moeten hun best doen om te overleven. Niet voor niets dat ook mannenblaadjes hun imago bijstellen om zo een grotere lezersgroep te bereiken. De échte macho-bladen verschuiven beetje bij beetje naar de commercialiteit. Waar voorheen onderwerpen als dikke auto’s, schaarsgeklede dames, technologie en fitness het goed deden bij de man daar blijkt dat de magazines van tegenwoordig stijlvoller en geraffineerder zijn. Maxim is hier een voorbeeld van. Perhaps Maxim’s biggest transformation under [new editor-in-chief Kate Lanphear] has been in the way the magazine approachs to its female subjects. Lanphear’s debut issue for March spring/summer 2015 featured Victoria’s Secret angel Candice Swanepoel on the cover, but unlike the magazine’s earlier ‘bare-all’ covers, only the model’s face was in the frame. “In our upcoming issue, we’re redefining ‘hot,’” said Lanphear, referring to The Maxim Hot 100, an annual ranking of the most attractive women in entertainment, as voted by the magazine’s readers. This year, the list was topped by Taylor Swift, “the most talented woman alive,” according to Lanphear. “It’s not just about beauty; it’s about relevance and what’s exciting in the world today,” she explained. “Maxim’s readers are smart and driven and they want intelligent, engaging content about what is culturally relevant.” Post Views: 1,168 Leave a Reply Cancel ReplyYou must be logged in to post a comment.