Heineken Player 0.0: De sim-race competitie met Max Verstappen Larissa Hendriks August 15, 2023 Sports, Tech Eind augustus staat Zandvoort in het teken van de FormulaTM 1 Heineken Dutch Grand Prix. In aanloop naar dit racespektakel introduceert Heineken® een nieuw gaming-initiatief: Player 0.0. Via deze competitie, ontwikkeld in samenwerking met Heineken® 0.0 ambassadeur en fervent SIM-racer Max Verstappen, kunnen Formule 1 fans zich letterlijk tot aan het circuit in Zandvoort racen. De beste racers strijden in het raceweekend eind augustus op het podium om de ultieme hoofdprijs: de internationale SIM-race finale later dit jaar tegen Max Verstappen. Dit initiatief is onderdeel van de nieuwe When You Drive, Never Drink campagne, met als doel verantwoord alcoholgebruik in het verkeer bij een jongere doelgroep onder de aandacht te brengen. When You Drive Never Drink Player 0.0 maakt deel uit van de bredere samenwerking tussen Heineken en tweevoudig Formule 1 wereldkampioen Max Verstappen. Hij brengt dit F1-seizoen als wereldwijde Heineken 0.0 ambassadeur, verantwoord alcoholgebruik onder de aandacht en is te zien in de nieuwe ‘When You Drive, Never Drink’ campagne van de brouwer. Waarin Max Verstappen een heldere boodschap overbrengt: De beste bestuurder is degene die niet drinkt. Tenzij het een Heineken 0.0 is. Deelnemers strijden om plek in finale tegen Max Verstappen Heineken pakt al jaren de voortrekkersrol om verantwoord alcoholgebruik te stimuleren. Met Player 0.0 brengt de brouwer de boodschap van ‘When You Drive, Never Drink’ nog meer tot leven. “Via de samenwerking met Max Verstappen benadrukken we opnieuw hoe belangrijk het is om in het verkeer de juiste keuze te maken: de enige persoon die rijdt, is degene die niet gedronken heeft. Eén op de vijf Nederlanders die nog achter het stuur moeten, laat zich toch wel eens overhalen nog een extra drankje te drinken. Jongeren geven aan dit sneller te doen dan ouderen*. Met de nieuwe campagne willen we heel Nederland bewust maken dat dit onverantwoord is en stimuleren om niet met alcohol op achter het stuur te gaan zitten. Door middel van het nieuwe gaming-initiatief willen ook een jonge doelgroep aanspreken en zullen we op een sportieve en laagdrempelige manier het serieuze onderwerp van verantwoord alcoholgebruik aankaarten. Een manier die goed bij deze doelgroep past. Dit alles natuurlijk in samenwerking met onze ambassadeur Max Verstappen.” Els Dijkhuizen, Marketing Directeur Heineken Nederland Veilig Verkeer Nederland steunt het initiatief van de brouwer, zo laat woordvoerder Rob Stomphorst weten. “Alcohol en verkeer gaan niet samen. Of je nu achter het stuur, op de fiets of scooter zit, of je de BOB bent of alleen rijdt, drink geen druppel alcohol. Zo voorkom je veel leed voor jezelf en anderen. Daarom zijn wij erg enthousiast over de Player 0.0 activatie van Heineken. Hoe meer mensen de boodschap van nul alcohol tijdens verkeersdeelname opvolgen, hoe beter! Op zoek naar de beste Nederlandse bestuurder Via de Player 0.0 competitie gaat Heineken® op zoek naar de beste bestuurder. Iedereen in Nederland (18+) kan zich kwalificeren voor de finales van Player 0.0. Dit doe je door een tijd neer te zetten op het circuit van Zandvoort in de F1-game van EA Sports en hiervan een screenshot te delen via de competitiepagina. Op zondag 27 augustus strijden de 18 snelste racers van Nederland tegen elkaar in de Heineken® Fanzone op het circuit van Zandvoort. Zij maken kans op de ultieme hoofdprijs: een plek in de internationale SIM-race finale tegen winnaars uit andere landen én Max Verstappen! Maar, niet alleen mensen die de snelste tijden neerzetten komen in aanmerking voor een finale in Zandvoort. Er zullen ook 18 wildcards worden verdeeld onder de overige spelers, die op zaterdag 26 augustus tegen elkaar kunnen racen op het hoofdpodium in de Fanzone op de Heineken Dutch Grand Prix. Zij maken kans op twee tickets voor de Heineken® Player 0.0 Pitwall Bar tijdens de race op zondag. ** Blijkt uit onderzoek van Univé uit 2023. Post Views: 1,573 Leave a Reply Cancel ReplyYou must be logged in to post a comment.