Kleding maken de man, een welbekend Hollands gezegde. Tegenwoordig is het meer dan dat. Kleding is nu een vorm van expressie. Opvallende kleuren, aparte schoenen, kekke sokjes of een frisse print op je shirt of sweater om een statement te maken. De geniale oprichters van het merk Cheaque springen hier heerlijk ad rem op in met teksten als ‘Paire de loule’ en ‘Ou le wappeur’.

Nick, Tom en Rob. Drie vrienden die vijf jaar geleden een idee tot een écht merk gemaakt hebben. Ze hebben namelijk de Brabantse humor gecombineerd met een Franse-tongval om hun eerste T-shirts te bedrukken. ‘We leven in een maatschappij waarin iedereen zich wil laten zien of horen. Waar men eerder een mening heeft over een ander, dan over zichzelf. Borst vooruit, waar is die no-nonsense houding?’ staat er op hun website cheaque.com. Neem deze gedachte, samen met hun visie: een lach op iemands gezicht toveren en je hebt de ziel van het bedrijf gevonden.

Paardenlul

De bekendheid kwam ruim 3 jaar geleden. Toen voetballer Mitchell Dijks bij de presentatie van zijn transfer naar Ajax, het inmiddels iconische shirt met de opdruk: ‘Paire de Loule’ droeg. Tijdens deze persconferentie was er meer aandacht voor de hilarische tekst op het t-shirt dan voor het voetbal nieuws zelf. Voor dit moment waren er af en toe wat orders, na de stunt van Dijks waren de mannen binnen een avond door hun voorraad heen.

Lees hier ook de ervaring van Ronald die voor een dag profvoetballer bij Ajax mocht zijn.

Naast dit verhaal, was er ook een directeur die in dit shirt een zeer serieuze presentatie gegeven heeft. Niemand had door wat er precies op zijn shirt stond, totdat iemand het probeerde uit te spreken… Nou, lul jezelf daar maar eens uit. Cheaque staat verder ook bekend om hun uitdagende marketing, zo lanceerde het label een “nooit meer single” garantie.

“Nooit meer single” garantie

Sokken zijn niet meer weg te denken uit de kledingkast van de mode bewuste man. Het is de missing-link tussen je opgerolde spijkerbroek en je schoenen, erg belangrijk dus. Helaas zijn we allemaal wel slachtoffer geweest van een sok-etende-wasmachine. Met één sok aan blijven je enkels natuurlijk niet warm.

Tot voorheen bestond er geen garantie op sokken. Bij Cheaque dachten ze; waarom niet? De ‘nooit meer single garantie’ houdt in dat je drie jaar lang garantie krijgt bij aankoop van een paar sokken. Mocht er een kwijtraken of kapot gaan, dan kun je een single sok ophalen! Hierdoor zijn je sokken weer compleet en beide enkels weer warm.

Van oor tot oor

Ik beloof je, dat als je een kijkje neemt op de website cheaque.com, dat je op z’n minst een glimlach krijgt. Ik persoonlijk kreeg een lach-aanval zonder geluid waarin ik als een zeehond in mijn handen zit te klappen, ken je dat? Mijn favorieten zijn zonder twijfel de accessoires, bijvoorbeeld een schort met de tekst ‘Couqe Bâquer’, of de sjaal met de tekst ‘a s’eau sjaal’! Wij zien graag in de reacties wat jullie persoonlijke favorieten zijn!

Leave a Reply