Steeds meer merken we hoe belangrijk duurzaamheid is. Niet alleen bij ons thuis wanneer we net iets minder lang onder de douche staan, maar ook bij het doen van de boodschappen, shoppen en reizen. Ook bij Booking.com staat duurzaamheid hoog in het vaandel.

Europese consumenten hechten steeds meer waarde aan de mate waarin merken bezig zijn met duurzaamheid, blijkt uit een recent onderzoek van Forrester. Met de hoge energieprijzen is zijn nu ook de kosten een motivatie om thuis duurzaam te leven. En vanwege de pandemie is verantwoord reizen nog meer in de schijnwerpers gaan staan.

De reis naar een duurzame toekomst

Vakanties, reizen, stedentrips en weekendjes weg, voor wel 60% van de Nederlandse reizigers is duurzaam reizen belangrijk. Dit blijkt uit een onderzoek van Booking.com uit april 2022. Het onderzoek werd uitgevoerd onder meer dan 30.000 reizigers in 32 landen en gebieden. Vorig jaar werd er een soortgelijk onderzoek gestart en het aantal Nederlandse reizigers dat zegt duurzamer te willen reizen, is in een jaar met 6% gestegen.

En wat is precies de oorzaak hiervan? 27% van de deelnemers geeft aan dat recent nieuws over klimaatverandering hen heeft beïnvloed. Zo ook bij het boeken van verblijven. En dat is makkelijk bij Booking.com! Want meer dan 100.000 accommodaties wereldwijd worden erkend voor hun inspanningen op het gebied van duurzaamheid met een Duurzaam Reizen-badge. En je kan hier je verblijven dus ook op filteren.

Waarom zou je een duurzamer verblijf kiezen?
38% koos een duurzamer verblijf om de impact op het milieu te verminderen
22% wilde een meer lokaal relevante ervaring hebben
24% is van mening dat duurzame accommodaties beter zijn voor de lokale gemeenschap

Ben jij ook van plan om dit jaar een verblijf te boeken in een duurzame accommodatie? De meerderheid (59%) van de reizende Nederlanders zegt van wel! Zoals eerder gezegd kan je via Booking.com je verblijven makkelijk filteren op de Duurzaam Reizen-badge. Heb je een verblijf naar wens gevonden? Dan kan je op de individuele accommodatiepagina’s onder het kopje ‘Duurzaam Reizen-accommodatie’ zien welke maatregelen er door het verblijf zijn genomen om het verblijf duurzamer te maken.

Met een goed gevoel je koffers pakken

We kijken allemaal alweer uit naar die volgende vakantie of verre reis, maar hoe fijn is het om met een goed gevoel je koffers in te pakken. En mocht het je nou niet meteen een heel goed gevoel geven, dan is het tegenwoordig ook nog eens heel trendy om duurzaam op reis te gaan. En gelukkig kijken we anno 2022 op tegen de mens die goed doet.

Met de toegenomen druk op onze natuurlijke hulpbronnen en de onmiskenbare impact die onze manier van leven heeft op het milieu, zijn we 100% toegewijd om de branche te leiden in het uitstippelen van een meer bewuste en verantwoorde koers voor de toekomst van reizen. We hebben ambitieuze doelen, maar samen met onze partners in de hele branche en de passie van onze innovatieve medewerkers kunnen we het voor iedereen makkelijker blijven maken om de wereld op een meer bewuste en verantwoorde manier te ervaren. Wij geloven dat reizen een krachtige bijdrage aan het goede is en moet blijven. Het zorgt voor cultureel begrip, vergroot sociaaleconomische kansen voor talloze gemeenschappen en heeft de potentie om onze planeet te helpen verjongen en te beschermen voor de lange termijn.”
Glenn Fogel, CEO van Booking.com

Leave a Reply