Mannen emotioneel van auto’s Maarten November 29, 2013 Other Stuff Volvo nam de test af bij een aantal vrijwillige, willekeurige mannen. Zij kwamen erachter dat mannen eerder geraakt zullen zijn door een prachtige supercar dan het gehuil van een baby. Vrouwen bleken echter compleet het tegenovergestelde dubbel zo emotioneel te worden van een huilende baby dan van een mooie sportauto. Zou natuurlijk een mooi reclame-verhaaltje kunnen zijn van Volvo, maar bij de test is daadwerkelijk gebruik gemaakt van geavanceerde technologieën om de vrijwilligers eerlijk te testen. De vrijwilligers werden foto’s getoond van standaard auto’s, lelijke auto’s en mooie auto’s (incl. de futuristische Volvo prototype) Hierna werden tevens foto’s getoond van mannen en vrouwen met huilende baby’s én aantrekkelijke vrouwen/mannen. “It found the strongest brain impulses among men was to a picture of a beautiful woman, followed by that of a curvy ‘concept’ coupe with a crying baby picture down in third. Women, however, reacted strongest to the image of a baby and then to the picture of an attractive man more than any feelings towards a beautiful motor. Volvo, which claims the experiment to be the first of its kind, said it shows how the design of a car and evoke powerful feelings ‘on a par with the most basic of human emotions’.The Swedish company said it was trying to design models that would build an ’emotive connection’ with owners.” Post Views: 884 Leave a Reply Cancel ReplyYou must be logged in to post a comment.