Hé Amigo’s! Of naja, “Amigo!” moet ik eigenlijk zeggen als we het hebben over het nummer van Chef’Special. Bijna iedereen kent het nummer wel en ik moet zeggen dat dit van mij wel een ‘all-time favourite’ is. Een betere samenwerking hebben Vodafone en Chef’Special niet aan kunnen gaan als het aan mij ligt. En de boodschap ervan? Je kunt overal muziek maken met je mobiel!

Sinds augustus 2016 werd de clip van Amigo al meer dan 1,7 miljoen keer bekeken. En vooral daarom is de samenwerking tussen Chef’Special en Vodafone een slim bedacht concept. Zij presenteren een remix en clip op deze swingende hit, om aan te geven dat creativiteit en muziek maken belangrijk is voor kinderen. In de clip is te zien hoe je met de technologische innovaties van nu overal muziek kunt maken.

Uit onderzoek van de netwerkprovider blijkt dat bijna één op de vier Nederlanders graag een instrument wil bespelen, maar dit door tijdgebrek niet doet. Vodafone gelooft dat de innovaties hier verandering in kunnen brengen. Je kunt de instrumenten uit de clip (Freedrums, Specdrums, Jamstiks en Mogees) van Amigo overal gebruiken.

Lees hier ook: Chef’Special: “ons eerste publiek waren drie padvinders”.

Wedstrijd voor kinderen

Dit is alles is niet zomaar bedacht natuurlijk. Het concept is onderdeel van een grotere campagne om kinderen te stimuleren en hen kennis te laten maken met nieuwe manieren om muziek te maken op school. Als kinderen een video maken en deze posten op instagram met de hashtag #readytorock, kunnen zij kans maken op een optreden van Chef’Special op hun school. Hoe creatiever, hoe beter! De actie loopt nog tot en met 13 februari.

Geef toe, dit is wel een toffe campagne. Kwaliteit muziek waarbij kinderen ook gestimuleerd worden. iets wat wel nodig is met de samenleving van nu.

Gesponsord door Vodafone

Leave a Reply